Μάνος Χατζιδάκις / Χορός με τη σκιά μου

Δε συνηθίζω ν' ακούω ραδιόφωνο, αλλά σήμερα το πρωϊ με το που μπήκα στ' αμάξι για τη δουλειά το άκουσα (εννοείτε στο Δεύτερο Πρόγραμμα - αν τ' ακούσετε αλλού pierce me), και θυμήθηκα ότι είχα τάξει ανάρτηση τραγουδιού του κ. Χατζιδάκι, πριν από λίγες ημέρες. Μου το θύμισαν κιόλας το πρωϊ.

Θεωρώ ότι η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι είναι ότι πιο σημαντικό έχει να επιδείξει πολιτισμικά η χώρα μας τον 20 αιώνα. Έργο ενός ατόμου, παγκόσμιο, αλλά συνάμα τόσο Ελληνικό. Δε πιστεύω ότι θα είχαν γραφεί αυτά τα τραγούδια αν ήταν π.χ. Πολυνήσιος από τα Νησιά Τουβαλού που λέει και μια φίλη. Μπα.

Προσπαθώ να βρω λέξεις να γράψω και άλλα, αλλά δεν έχει κανένα νοήμα, δεν υπάρχει δυνατότητα νοητική εγώ να κρίνω ούτε ένα μέτρο από το έργο του, και το γεγονός ότι είμαι σε θέση σήμερα το 2022, να γνωρίζω - μέτρια πάντα - ένα μέρος του, να ακούω τις συνθέσεις του, είναι για μένα ευτύχημα.

Αγαπημένα μου έργα, Το Χαμόγελο της Τζοκόντας (πρώτη επαφή με Χατζιδάκι· φαντάρος στο στρατό) - ευχαριστώ Δημήτρη, Δεπαπέντε Εσπερινοί, Αντικατοπρισμοί, Χορός με τη σκιά μου (στο repeat στην Πελοπόννησο με την δίδα Δώρα), America America και Sweet Movie (στο repeat στην Κρήτη με την κα. Δώρα) και στο μεσοδιάστημα μέχρι και σήμερα ατάκτως όλα τα κινηματογραφικά του και μη (και τ' αποκηρυγμένα ακόμα περισσότερο), Blue, Reflections, Ο Μεγάλος Ερωτικός, Καπετάν Μιχάλης, Οδός Ονείρων, Όρνιθες, Ποτέ την Κυριακή και και και....

Πρώτη ανάρτηση του Μάνου Χατζιδάκι και όχι τελευταία. Αν σας ξενίζει το βιντεάκι, επίτηδες το διάλεξα, είναι το τραγούδι παιγμένο στην αρχική τονικότητά του, ενώ οι πρόσφατες κυκλοφορίες του άλμπουμ το ανεβάζουν (μάλλον κατά ένα-δυο ημιτόνια -διορθώστε με- αν κάνω λάθος). Τόση προσοχή στην λεπτομέρεια ρε Λιάπη; Ναι ρε τόση.

Καλό ΣΚ σε όλους, να είστε καλά. Ραντεβού στα Γουναράδικα αδέρφια.  

Back by Dope Demand

Pet Shop Boys / A New Bohemia

Ralph Weeks & The Means of Production \ Nobody Loves Me (Like You Do)

Broadcast / Long Was The Year