Jorge Ben / Domingas

Αυτές τις μέρες ήθελα να ανεβάσω κάτι, κάτι στα γρήγορα, κάτι μελωδικό, μελαγχολικό, χωρίς όμως να γνωρίζω τι λέει και τι εννοεί. Δόξα το Θεό, ως του πεταματού δίγλωσσος έχω τη πολυτέλεια να ακούω ένα τραγούδι και να φαντάζομαι ότι μιλάει π.χ. για την εργατιά και την ξεκούραση την Κυριακή (πολλά Βραζιλιάνικα μιλάνε για την εργατιά - δε το λέω έτσι, και έχω και ένα πλάνο να βάλω την υπέρτατη Βραζιλιάνικη εργατική τραγουδάρα κάποια στιγμή), ενώ αυτό μιλάει για τον απόλυτο έρωτα για τη Κούλα/Κυριακούλα/Κυριακή (Dominga στη προκείμενη). Έτσι λοιπόν πλάθω ιστορίες στο μυαλό μου, μέχρι που κάνω μία γρήγορη μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο και καταλήγω στην αλήθεια. 

Σ' αυτό το τραγούδι λοιπόν ο φίλος μου Jorge Ben κλαίει και χτυπιέται για την κοπέλα του τη Dominga, έχει δαγκώσει λαμαρίνα, χτυπιέται στα πατώματα* είναι το άστρο της αυγής για αυτόν, η άνοιξή του (primavera για τους γνώστες), στον αγαπημένο μου γνώριμο bossa nova ρυθμό (και πάλι για τους γνώστες). 

Ένα τραγουδάκι με ωραία ενορχήστρωση και feeling. Η κιθάρα πολύ καλή, τα από πίσω εξίσου καλά και από φωνή, φωνάρα.

Ωραίος τύπος ο Jorge Ben έχει γράψει αρκετά ωραία πράματα - μπορεί να βάλουμε και άλλα στο μέλλον - εν ζωή παρακαλώ στα 83 του σήμερα και εσείς μπορείτε να λέτε άσε τα χαζά, αλλά μόλις είδα στη wiki οτι είχε τα γενέθλια του χθες!

Οπότε όλοι μαζί, ευχόμαστε να ζήσεις Μπεν Χόρχε και χρόνια πολλά. Και καλή Άνοιξη επ' ευκαιρίας. Ώ! ρε πόσο τη χρειάζομαι αυτή την Άνοιξη.

Κοφτή, λιτή, ανάρτηση του μισαώρου. Τα άλλα το λόγια τα μεγάλα, θα τα πούμε άλλες μέρες.

* Μολις συνειδητοποίησα πόσο μπάρμπας είμαι. Εδώ χρησιμοποιώ εκφράσεις τις γενιάς μου, δε ξέρω στα νέα χιπστερικά πως λένε την καψούρα - θα την εκτιμούσα μια βοήθεια εδώ - καθαρά πληροφοριακά. ΟΚ Boomer.

p.s. δείτε και αυτό το βιντεάκι σε live, μ' άρεσε

Back by Dope Demand

Pet Shop Boys / A New Bohemia

Ralph Weeks & The Means of Production \ Nobody Loves Me (Like You Do)

Broadcast / Long Was The Year